Skip to main content

"Нийгмийн Маркетингийн ФОРУМ 2016/2017/2018/" Эргэн тойронд...

Монголын Маркетингийн Холбоотой танилцаж, өнөөдрийг хүртэлх хугацаанд "МАРКЕТЕР КЛУБ"-ыг үүсгэн байгуулж, топ кампаниудын маркетингийн шижигнэсэн залуусыг нэгтгэж, удирдлагын багийн гишүүн болтлоо холбоондоо үүрэг оролцоотой хичээж явна. 






Анх Мобикомд ажилладаг байхдаа "ЗҮРХ БҮХНИЙ ТӨЛӨӨ" аяны нийгмийн маркетингийн үр өгөөжийг танилцуулж, сайн туршлагаа хуваалцаж "НИЙГМИЙН МАРКЕТИНГИЙН ФОРУМ"даа оролцож байсан. харин энэ оны тухайд жишиг төслүүдийг олон ч газрууд хийж, зар сурталчилгаанаас илүүтэй байгууллагын нийгмийн хариуцлага, нийгэмд эерэг сэтгэгдлийг түгээж, түүгээр нь хэрэглэгчид нь тухайн байгууллагад итгэл төгс ханддаг болох, нийгмийн асуудлыг шийдэж, нийтэд, нийгэмд эерэг өөрчлөлтийг бий болгож, түүгээрээ хэрэглэгчдийнхээ зан төлөвт нэвтрэх хэрэгтэйг байгууллагууд ойлгож, хэрэгжүүлж эхэлж байна. 


“Үнэт зүйлсээ хуваалцъя” уриатай “Нийгмийн маркетингийн форум” өнгөрөгч долоо хоногт зохион байгуулагдаж бизнесийн байгууллагуудын 400 гаруй төлөөлөл оролцож бизнесийн үр ашгаа нэмэгдүүлэхийн зэрэгцээ нийгмийн сайн сайханд хэрхэн хувь нэмрээ оруулах боломжтой талаар хэлэлцлээ. Томоохон компаниуд, тэдний брэндүүд бүтээгдэхүүний хувьд ялгаагүй болсон тохиолдолд хэрэглэгчдийн 93% нь нийгмийн хариуцлагатайг нь сонгоно гэж судалгааны дүгнэлт гарсныг танилцуулсан нь нийгмийн маркетингийн ач холбогдлыг илэрхийлж, ийнхүү олон тооны мэргэжилтнүүд нэгэн танхимд мэдээлэл, туршлагаа хуваалцах шалтгаан болсон юм.


"Нийгмийн маркетингийн форум 2018"онцлох кейс: “Зөв гэр бүл”

Өнөөдөр залуусын яриан дундаас ч “Зөв бай л даа” гэх үг хэлц мэт сонсогдох болсон нь нийгмийн энэ сурталчилгаа үр дүнд хүрснийг харуулж байгаа юм.  2018.05.28   1

“Үнэт зүйлсээ хуваалцъя” уриатай “Нийгмийн маркетингийн форум” өнгөрөгч долоо хоногт зохион байгуулагдаж бизнесийн байгууллагуудын 400 гаруй төлөөлөл оролцож бизнесийн үр ашгаа нэмэгдүүлэхийн зэрэгцээ нийгмийн сайн сайханд хэрхэн хувь нэмрээ оруулах боломжтой талаар хэлэлцлээ. Томоохон компаниуд, тэдний брэндүүд бүтээгдэхүүний хувьд ялгаагүй болсон тохиолдолд хэрэглэгчдийн 93% нь нийгмийн хариуцлагатайг нь сонгоно гэж судалгааны дүгнэлт гарсныг танилцуулсан нь нийгмийн маркетингийн ач холбогдлыг илэрхийлж, ийнхүү олон тооны мэргэжилтнүүд нэгэн танхимд мэдээлэл, туршлагаа хуваалцах шалтгаан болсон юм.



Нийгмийн маркетинг нь манайд саяхан л шинэ сэдэв болж байсан бол энэ жилийн форумд нийгмийн сурталчилгааг амжилттай хэрэгжүүлсэн туршлагуудаас танилцуулснаараа онцлог байлаа. Тодорхой бүлэг хүрээг хамарсан, зорилтот чиглэлтэй зэрэг хэд хэдэн жишээ байснаас нийгмийн асуудлыг оновчтой тодорхойлж, бүх бүлгийг хамарсан, хүртээмжтэй, үр нөлөө бүхий сурталчилгаа явуулж чадсан “Юнител” группын “Зөв гэр бүл” сурталчилгааны кампанит ажил эдгээрээс онцлог байсан юм.


Харилцаа, холбооны салбар бол “холыг ойртуулж, хоёрыг учруулахын” зэрэгцээ өргөн утгаараа нийгмийн харилцааг зохицуулах үр нөлөө үзүүлж байдаг өвөрмөц бөгөөд нийгмийн хариуцлага өндөр байх учиртай бизнес. Тийм ч учраас хийж байгаа маркетинг нь өргөн хүрээтэй, үр нөлөөтэй байхыг чухалчилдаг гэдгийг “Юнител” группын Маркетинг хариуцсан дэд захирал А.Энхчимэг хэлж байлаа. Нийгмийн олон асуудал байгаагаас тодорхой нэгд нь төвлөрч ажиллах нь хязгаарлагдмал тул өнөөдөр манай нийгэмд хамгийн их яригдах болсон эерэг хандлагыг бий болгохын төлөө “Зөв гэр бүл” сурталчилгааны ажлыг санаачилсан аж. Хогоо ил задгай хаяхгүй байх, олон нийтийн дунд биеэ зөв авч явах, боловсон харилцааг эрхэмлэх зэргээр олон хэлбэртэй уг сурталчилгаа нь өргөн утгаараа бүх хүнийг аливаад эерэг, зөв хандлагатай байхыг уриалж чадсанаараа хэрэглэгчид төдийгүй олон нийтийн талархлыг хүлээж зөвхөн сошиал медиа орчинд л гэхэд 13 мянга гаруй эерэг сэтгэгдлийг хүлээн авсан байна.


“Нийгэмдээ хайртай компанид хэрэглэгчид хайртай байдаг” гэдгийг форумд оролцогч, “MMCG” судалгааны компанийн захирал Д.Бум-Эрдэнэ онцолж байв

Харин энэ “хайр”-ыг бий болгож, ойлгуулахад компани-хэрэглэгчийн үнэт зүйл нэг байх ёстой. Тийм учраас бизнес нь зөвхөн бүтээгдэхүүн борлуулах биш үнэт зүйлээ хуваалцах, түүнийг түгээх соёл гэдгийг А.Энхчимэг захирал тодотгосон юм. Ингэхдээ хэрэглэгчээ мэдрэх, хүлээн авах зан байдалд нь тулгуурлах нь мэдээж хамгийн чухал. Ийм учраас “Юнител” группын зүгээс “Зөв гэр бүл” сурталчилгааны ажлын хэлбэр, дүрийн сонголт дээр ч маш няхуур хандаж, судалсны үндсэн дээр өнөөдөр бидний үзэж, харж буй сонирхолтой нэгэн гэр бүлийг “бүтээсэн” байна. Тэд зөв байхыг лоозогнож уриалдаггүй, аргадаж гуйдаггүй, зааж зэмлэдэггүй, гэхдээ сургамжтай бөгөөд хөгжилтэй байдлаар асуудлыг ойлгуулж чадсан нь хүлээн авагчдад таалагдаж цаашлаад их сургуулийн оюутнууд, дунд сургуулийн сурагчдын дунд энэ хэлбэр түгээмэл болж төрийн зарим байгууллагаас энэ хэлбэрээр нийгэмд хандсан мессежээ хүргэхээр хандсаныг “Юнител”-ийн илтгэлд дурьдаж байлаа. Өнөөдөр залуусын яриан дундаас ч “Зөв бай л даа” гэх үг хэлц мэт сонсогдох болсон нь нийгмийн энэ сурталчилгаа үр дүнд хүрснийг харуулж байгаа юм.

Гэхдээ маркетингийн ажлыг нийгмийн сайн сайхны төлөө хийлээ ч, үндсэн зорилго нь мэдээж борлуулалтыг өсгөх байдаг. Эхэндээ 80/20 харьцаатай буюу сурталчилгааны гол мессежийн талаас илүү нь нийгэмд чиглэсэн, ердөө 20% нь борлуулалтад хандсан кампанит ажил эхлүүлэхдээ эргэлзэж, эрдслээс эмээж байснаа “Юнител”-ийн багийнхан нуугаагүй. Гэсэн ч өргөн хүрээнд судалгаа хийж, нарийн төлөвлөсөн ажлаа хийгээд үзэхээр зориглож шийдсэн нь амжилттай болж борлуулалтын төлөвлөгөө эхний шатны кампанит ажлын дараа зорилтот үр дүнгээс даруй 30 хувиар давж биелснийг тэд хэлж байлаа. Ийнхүү бизнесийн үр ашгаа нэмэгдүүлээд зогсохгүй үнэт зүйлийг бүтээж чадсан нийгмийн сурталчилгаа амжилттай явж болдгийн жишээг “Зөв гэр бүл” харуулсан юм.

 Өнгөрсөн жил л гэхэд гадны сурталчилгаа, кейстэй танилцаж байсан “Нийгмийн маркетингийн форум” энэ жил дотоодын амжилттай кейсүүдээ ийнхүү хэлэлцсэн нь манай компаниуд илүү хариуцлагатай болж байгаагийн илрэл. Цаашлаад нийгмээ судлах, өнөөдөр юу хамгийн чухал асуудал вэ гэдгийг ойлгох, улмаар манай хэрэглэгчийн хувд энэ нь хэр зэрэг ач холбогдолтой вэ гэдгийг судлах зайлшгүй шаардлагатай. Нийгмийн, асуудал дэвшүүлсэн реклам бүтээж, түүнийгээ брэндтэйгээ уяж хариуцлагатай маркетинг хийх нь маркетингийн дараачийн шат хэдийнэ болжээ. 


 Эх сурвалж : http://ub.life/p/14421

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-

НИЙГМИЙН МАРКЕТИНГ ФОРУМ 2017

Форумын гуравдугаар хэсэг "Филантропи" сэдвээр өрнөж байна. Ротарийн Монголын бүсийн 2010-2011 оны захирагч байсан Л.Баярсайхан илтгэл тавилаа. Тэрээр "Монголын Ротари Хүмүүнлэгийн үйл ажиллагаа" сэдвээр ярьсан юм.

Ротарийн Монголын бүсийн 2010-2011 оны захирагч Л.Баярсайхан:

Анх 100 гаруй жилийн өмнө Чикаго хотод Пол Харис гэгч гурван найзтайгаа хамт энэхүү байгууллагын үндсийг тавьжээ. Өдгөө Ротари 166 оронд 35 мянган клуб болон 1.2 сая гишүүдтэйгээр үйл ажиллагаа явуулж байна.


   00 цаг 56 минут
2017.08.29

Шунхлай группийн дэд ерөнхийлөгч Б.Наранзун:

Анх 1924 онд байгуулагдаж байсан АПУ компанийн хувьд байгаль дэлхийг хайрлан хамгаалж, өв соёлоо хадгалах нь бидний хамгийн эрхэм нандин үнэт зүйл юм.

Тиймээс дэлхийн жишиг болсон байгаль орчинд ээлтэй, экологийн цэвэр, баталгаат бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэх, түүнд чиглэсэн бодлого, үйл ажиллагаа явуулж байна.

Эрчим хүчний хэрэглээгээ бууруулах хөтөлбөрийн хүрээнд 2013 онд нэг цагт зарцуулах эрчим хүчний хэрэглээг 180 кВт-аар бууруулсан бол усны хэрэглээгээ танаснаар тухайн жилд бид 24 мянган шоо метр куб цэвэр ус хэмнэж, хаягдал усыг 7200 шоо метр куб-ээр бууруулсан.

Түүнчлэн шингэн хүнсний үйлдвэрлэлтийн хаягдлын 70-95 хувийг дахин хэрэглэгдэх түүхий эд эзэлдэг. Энэ хүрээнд бид 2013 онд устгалд өгдөг түүхий эдийн хэмжээгээ 20 хувиар бууруулж чадсан.

Хэдийгээр шилийг дахин ашиглах зорилгоор буцааж цуглуулах нь гаднаас худалдаж авахаас өндөр зардалтай байдаг ч гэсэн бид 21 аймагт 3000 шил хүлээн авах цэг ажиллуулж, жилдээ 3,5 сая шилийг хүлээн авч, дахин эргэлтэд оруулж байна. Нэг шилийг найман удаа ашиглах зорилго тавьдаг.


   00 цаг 56 минут
2017.08.29

Форумын хоёрдугаар хэсэг эхэлж, Байгууллагын нийгмийн хариуцлага сэдвээр ярилцах гэж байна. Энэхүү хэсгийн үндсэн илтгэгчээр Монголын маркетингийн холбооны ерөнхийлөгч, Тера экспресс компанийн ерөнхий захирал Ш.Алтанбагана илтгэл тавьж байна.

Тера Экспресс компанийн ерөнхий захирал Ш.Алтанбагана:

Анх байгууллагын нийгэм дэх оролцоо илүү сайн үйлсийн аяны шинж чанартай байсан бол яваандаа Компанийн нийгмийн хариуцлага болж өөрчлөгдөж, одоо хамтын үнэ цэнийг бүрдүүлэх болж өөрчлөгдсөн байна.

Энэ нь Нийгмийн хариуцлага гэдэг компаниудын бизнесийн загвар болж өөрчлөгдсөн гэсэн үг юм.  Нийгмийн асуудлыг шийдвэрлэж, хүлээлтийг гүйцэлдүүлснээр компаниуд эргээд ашиг орлого олдог тийм загвар.

Хэрэглэгчдийн хувьд компаниудын бүтээгдэхүүн үйлчилгээ тийм ч ялгаатай санагдахаа больсон. Харин нийгэмдээ ямар үнэ цэнэ бий болгож, ямар өгөөж өгч байгааг нь илүүтэй анхаардаг болсон байна.

Тиймээс компанийн тогтвортой хөгжилж, тогтвортой өрсөлдөх чадвар дээрх нийгмийн хариуцлагад тулгуурлах болсон. Учир нь компаниуд хэрэглэгчидтэйгээ үнэ цэнээрээ холбогдоно. 

Дангаар нь нийгмийн хариуцлагыг хэрэгжүүлнэ гэдэг компаниуд үйлдвэрлэл, үйлчилгээ явуулсныхаа дараа олсон ашгаасаа тодорхой хувийг нийгмийнхээ төлөө зарцуулахыг хэлнэ.

Харин Хамтын үнэ цэнийг бий болгох гэдэг нь компани нийгмийн хариуцлагаа хэрэгжүүлэхийн зэрэгцээ, хэтдээ түүнээсээ ашиг, орлого олохыг хэлж байгаа юм. Ингэснээр харилцан ашигтай ажиллаж байна гэсэн үг.

 


   00 цаг 56 минут
2017.08.29


   00 цаг 56 минут
2017.08.29

"Утааны эсрэг ээж аавууд" ТББ-ын гүйцэтгэх захирал Ц.Пүрэвхүү:

"Утааны орон" нэвтрүүлэг анх манай ТББ байгуулагдах шалтгаан болсон. Өмнө нь утаа хэцүү байна, утаа том асуудал боллоо гэж ярьдаг байснаас ийм хэмжээнд кампанит ажил өрнүүлж байсангүй. Хөдөлгөөний үр дүнд:

  • Иргэдийн оролцоо нэмэгдэж эхэлсэн
  • ҮАБЗ өргөтгөсөн хурал хийсэн
  • Утааг гамшиг хэмээн хүлээн зөвшөөрсөн
  • Агаар орчны бохирдлыг бууруулах үндэсний хөтөлбөр батлагдсан
  • Донор орнуудас хөнгөлөлттэй зээл, тусламж авах нөхцөл бүрдсэн
  • Дотоодын бизнес эрхлэгчдийг идэвхжүүлсэн
     

   00 цаг 56 минут
2017.08.29


   00 цаг 56 минут
2017.08.29

   00 цаг 56 минут
2017.08.29

MMCG судалгааны компанийн гүйцэтгэх захирал Д.Бум-Эрдэнэ:

Хүн өөрөө зүрх сэтгэлээ дагадаг амьтан учраас одоо зүрх сэтгэлд нь хүрсэн зүйлд татагдахаас биш, тасралтгүй сурталчилж байгаа зүйлд татагдахаа больсон.

Түүнчлэн орчин үеийн залуус тогтвортой компаниудын бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг авах хандлага 50-55 хувь болжээ. Тогтвортой компани гэдгийг нийгмийн сайн сайхан, байгаль орчны асуудалд анхаарлаа хандуулдаг, үүнд мөнгө зарцуулдаг компани гэж тодорхойлж байна.

Харилцаа хүртэл өөрчлөгдөж, тогтолцооны хувьд БОСОО БИШ ХЭВТЭЭ чиглэлд шилжжээ. Энэ нь хэрэглэгчид компани, улс төрчдөд бус зөвхөн өөртэйгөө ижил хэрэглэгч нарт итгэдэг болсон гэсэн үг бөгөөд зөвхөн хэн нэгэн найз нөхөд нь санал болгож байгаа зүйлийг худалдан авдаг болсон аж.

Улаанбаатар хотод интернетийн хэрэглээний нэвтрэлт 80, нийт төвлөрсөн газрынх 70%-тай байгаагаас хэрэглэгчид сошиал ертөнцөд л ихэнх цагаа өнгөрүүлж байгаа нь батлагдана.

Хүмүүс хэрвээ таны сурталчилгааны талаар ярилцахгүй байвал хүнд хүрээгүй байна гэсэн үг.


   00 цаг 56 минут
2017.08.29

“Bat Solution Partners” компанийн УЗ-ийн дарга В.Ганзориг:

Маркетинг гэдэг бол ҮНЭ цэнэ юм. Ингээд бидний нийгэмд байгаа олон төрлийн асуудлуудыг компаниуд, корпорациуд хамтдаа шийдвэрлэхээр ажиллаж үр дүнд нь Хамт үнэ цэнэ гэдэг зүйл бий болж байна.

Нийгмийн маркетингийн хөгжил доорх дөрвөн шат дарааллын дагуу хөгжжээ:

Бидний асуудал биш – Анх компаниуд нийгмийн маркетингийг тоодоггүй байсан

Бидний асуудал мөн – Удалгүй тоож, ойлгож эхэлсэн

Асуудлыг хамтдаа шийдье – Яваандаа асуудлуудыг хамтран шийдвэрлэхээр бусадтай нэгдэж эхэлсэн

Энэ бол бизнесийн боломж – Ингээд одоо амжилттай яваа компаниуд нийгмийн төлөө асуудлыг шийдвэрлэх нь борлуулалтаа нэмэгдүүлдэг, нэр төрөө өсгөдөг арга гэж харах болсон.

Нийгмийн маркетинг гэдэг хэрэглэгч нарт ашигтай, тэднийг соён гэгээрүүлдэг бөгөөд нөгөө талаас компанид ашигтай байдаг болсон байна.


   00 цаг 56 минут
2017.08.29

Монгол Контент ХХК-ийн гүйцэтгэх захирал Г.Гантуяа:

Маамуу төслийг бид 2016 оноос эхлүүлээд явж байна. Максимагийн судалгаанаас үзэхэд хүүхдийн контент тун хомс болсон байна. Өнгөрсөн жилийн байдлаар телевизүүдийн нийт эфирийн 8 хувийг хүүхдийн контент эзэлж байсан бол энэ жил нэг хувиар өссөн нь харагдана.

Асуудлын хувьд:

  • Үндэсний, орчин үеийн контентын эрэл нэмэгдсэн
  • Гаднын контенттой дүйцэх чанартай контентыг хэрэглэгчид шаарддаг болсон
  • Зорилтот бүлэгт чиглэсэн орчин үеийн үндэсний контент хангалтгүй
  • Дутагдалтай орон зайг нөхөх зэрэг шаардлага бидэнд тулгарчээ.

Тиймээс хүүхэд бүрт хүртээмжтэй хэлбэрээр, хүмүүжил, боловсрлын агуулгатай, эцэг эхийн оролцоог нэмэгдүүлсэн, үндэсний үйлдвэрлэгчдийг дэмжсэн аргаар ажиллах төслийг эхлүүлсэн нь Маамуу юм.

Эхний ээлжинд бид дөрвөн ангийг бэлэн болгоод, гаргах гээд ажиллаж байна. Өнгөрсөн жил бид хамгийн анхны алхмаар Маамуу комикийг зах зээлд нийлүүлж, өөрсдийн GoGo мэдээллийн агентлаг болон нийгмийн сүлжээгээр дамжуулан "Айл бүрт Маамуу" уриан дор маркетингаа хэрэгжүүлсэн.

Энэ маркетинг тун амжилттай болсон нэг шалтгаан нь эцэг, эхчүүдэд Монгол гэсэн агуулгатай, хүүхдэд зориулсан контент хэрэгцээтэй болсон байж. Одоо тавдугаар сарын сүүлээр бид Маамуу веб сайтаа хэрэглээнд нэвтрүүлэх гээд ажиллаж байна.

Маамуу төслийн дараа өөр олон олон хүүхдийн контентууд гарч ирэх байх гэж найдаж байгаа учраас бид 2022 он гэхэд манайд гарч буй контентуудын дунд Монгол дүрийн эзлэх хувь давамгай болно гэдэгт итгэлтэй байна.

тентуудын дунд Монгол дүрийн эзлэх хувь давамгай болно гэдэгт итгэлтэй байна.


   00 цаг 56 минут
2017.08.29



   00 цаг 56 минут
2017.08.29

Энэ жилийн форумд "Байгууллагын нийгмийн маркетинг", "Байгууллагын нийгмийн хариуцлага", "Нийгмийн Энтерпрайз", "Филантропи" гэсэн сэдвүүдээр илтгэл тавьж, Монголд амжилттай хэрэгжсэн туршлагуудыг хуваалцах аж.

MMCG судалгааны компанийн гүйцэтгэх захирал Д.Бум-Эрдэнэ "Байгууллагын нийгмийн маркетинг" хэсгийн үндсэн илтгэгчээр оролцож байна.

Энэ хэсэгт оролцогчид:

Маамуу Монгол Контент ХХК-ийн гүйцэтгэх захирал Г.Гантуяа

2017 оны тусгай олимпийн өвлийн наадмын маркетинг - Bat Solution Partners компанийн УЗ-ын дарга В.Ганзориг

Утааны орон - Монгол ТВ мэдээний албаны дарга Э.Лхагва

Боож үхлээ жагсаалын үр дүн- Утааны эсрэг ээж аавууд ТББ-ын гүйцэтгэх захирал Ц.Пүрэвхүү нар дээрх сэдвүүдээр өөрсдийн туршлагаас хуваалцах юм.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-

Сошиал маркетинг буюу нийгмийн маркетинг #Форум2016

Маркетингийн Холбооноос “Нийгмийн Маркетингийн Форум 2016” зохион байгуулна


Монголын маркетингийн салбарын хөгжлийн чиг хандлагыг тогтоогч, хамгийн анхдагч мэргэжлийн байгууллагуудын нэг болох Монголын Маркетингийн холбооноос “Нийгмийн Маркетингийн Форум 2016” – г 2016 оны 5 дугаар сарын 12 – ны өдөр Blue Sky Tower – т 14 – 19 цагийн хооронд зохион байгуулах гэж байна. Үнэт зүйлсээ хуваалцая гэсэн уриан дор зохион байгуулагдаж буй энэхүү форум нь нийгэмд чиглэсэн маркетингийн үйл ажиллагааг хэрхэн амжилттай зохион байгуулах замаар урт хугацааны өгөөжтэй ажиллах боломжтойг гадаад, дотоодын шилдэг кейсүүдээр дамжуулан танилцуулж, зөв ойлголт өгөх зорилготой. Нийгмийн маркетингийн талаар цөөн хэдэн жишээг дурдвал:

- Дэлхийн дулаарлын эсрэг гаргасан TESLA компаний цахилгаан машины загвар үйлдвэрлэлд нэвтрэхээсээ өмнө ямар ч маркетингийн зардал гаргалгүйгээр 325.000 машины захиалга авсан.

- 2015 онд дэлхийг шууруулсан ICE bucket challenge нийт 220 сая долларыг цуглуулж ALS санд хандивласан байна.

- Dove брэнд сайхан эмэгтэйн шалгуур нь заавал туранхай байх явдал биш гэдгийг хөндсөн сурталчилгаагаараа борлуулалтаа 600%-аар өсгөсөн.

- Компаниуд нийгмийн асуудалд туслах нь чухалыг ойлгуулах гэж Билл Гейтс усгүй жорлон бүтээсэн.

Энэ мэтчилэн гадаад болон дотоодын шилдэг кейсүүдтэй танилцаж нийгмийн маркетингийг хэрхэн бизнесийн стратегийн нэг хэсэг болгох боломжтойг “Нийгмийн Маркетингийн Форум 2016” – д хүрэлцэн ирж танилцаарай.

“Нийгмийн Маркетингийн Форум 2016” –д энд дарж бүртгүүлнэ үү.

Холбоо барих: 88099772, 99107627, 88028812

Фэйсбүүк эвент: http://bit.ly/1SYHarb



Нийгэмд хохирол учруулахуйц харалган бизнесийн үйл ажиллагаа өдөр ирэх тусам шахагдаж байна. Эх дэлхийн маань ч бидний хэт их үрэлгэн хэрэглээг хангаж дийлэхээргүй боллоо. Харин эсрэгээрээ нийгмээ боддог, олонд хайрлагдаж чадсан бизнесийн үйл ажиллагаа огцом өсөлт, амжилт үзүүлж байна. 

- Дэлхийн дулаарлын эсрэг гаргасан TESLA компаний цахилгаан машины загвар үйлдвэрлэлд нэвтрэхээсээ өмнө 0 маркетингийн зардлаар 325 мянган машины захиалга авч чадлаа.

- Dove брэнд сайхан эмэгтэйн шалгуур нь заавал туранхай байх явдал биш гэдгийг хөндсөн сурталчилгаагаараа борлуулалтаа 600 хувь өсгөсөн.

- Компаниуд нийгмийн асуудалд туслах нь чухлыг ойлгуулах гэж Билл Гейтс ах маань ус хэрэглэдэггүй жорлон бүтээж, ALS өвчтэй хүүхдүүдэд зориулсан ICE bucket challenge-д оролцож нийт 220 сая долларыг цуглууллаа.

- Марк Зугербэрг талцалгүй хамтдаа, үнэт зүйлсээ хуваалцаж цаашаа хөгжих нь цор ганц замнал болохыг уриалж байна.

Монголын маркетингийн холбооноос зохион байгуулж байгаа ээлжит нэгэн сонирхолтой үйл ажиллагаа нь Үнэт зүйлсээ хуваалцая, Нийгмийн маркетинг форум юм. Энэхүү форум дээр бид нийгэмд чиглэсэн маркетингийн үйл ажиллагааг хэрхэн амжилттай зохион байгуулах, Компани нийгмээ боддог байх нь илүү урт хугацааны өгөөжийг өгдөг болохыг Олон улс болон дотоодын шилдэг кейсүүд дээр ярьж, хэлэлцэх болно. Уншигч танд энэхүү форум дээр тавигдах илтгэлүүдийн хэсгээс сонирхуулбал:

Илтгэгч: В.Ганзориг (BAT Solution Partners ХХК-ийн Удирдах зөвлөлийн дарга

Сэдэв: Corporate Social Marketing

Компанийн нийгмийн маркетинг гэдэг нь худалдан авагчид, олон нийтийн зан төлөвийг өөрчлөх, нийгмийн сайн сайхан, зөв зүйл, эерэг хандлагад уриалан дуудах, улмаар компанийнхаа бараа, бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний борлуулалт эерэгээр нөлөөлүүлэх цогц үйл ажиллагааг ойлгож болно.

Харамсалтай нь амар хялбар аргаар богино хугацаанд ашиг олох зорилгоор зарим компаниуд хүний эрүүл мэндэд таатай бус, байгаль орчинд хор хөнөөлтэй, нийгэмд зарим талаараа эрсдэлтэй үйлдлүүдийг хийх нөхцөл үүсэхүйц бараа бүтээгдэхүүнийг борлуулж хэрэглэгчдийг энэ буруу зан төлөвдөө сургадаг. Хэрвээ бид нар том зургаа харж, ирээдүйгээ бодох юм бол нийгмийн маркетинг гэдэг зүйлийг маш тодорхой харж чадна.

Өөрөөр хэлбэр нийгмийн маркетингийн хамгийн том өгөөж нь тухайн компанид эргэн очиж буй мөнгөн бус илэрхийлэл буюу урт хугацаандаа тогтвортой мөнгөн ашиг авч ирэх ухаалаг хөрөнгө оруулалт юм.

Иймээс бид бүгдээрээ яаж бизнес хийх вэ гэдгийг бус яах гэж, яг юуны төлөө бизнес хийгээд байгаа юм бэ гэдгээ цаг минут тутам бодож ойлгож ажиллаж чадвал нийгмийн маркетинг нь танай бизнесийг урт хугацаанд тогтвортой амжилт гаргах хамгийн сайн хэрэгсэл байх болно оо гэдгийг баттай хэлмээр байна.

Илтгэлийн дараа танилцуулагдах кэйс нь: Зүрх бүхний төлөө аян болон Тоосго кампанит ажил.

Илтгэгч:  Э.Одонтамир (СЭЗДС-ийн багш), Ж.Сувд-Эрдэнэ  (СЭЗДС-ийн багш)

Ж.Сувд-Эрдэнэ  Э.Одонтамир

Сэдэв: Public sector marketing

Монголын олон нийтийн байгууллагууд нийгмийн маркетингийг амжилттай хэрэгжүүлж чадахгүй байгаа нэг шалтгаан нь хүмүүст зөв ойлголт өгөхөөс гадна зөв үйлдэл хийтэл, түүнийг дадал болтол нь үе шаттай маркетингийн кампанит ажил хийх шаардлагатай гэдгийг ухаж ойлгохгүй байна. Хоорондоо харилцан уялдаа багатай зар сурталчилгаа, дахин давтагдаж байдаг сургалтаас илүү нэгдсэн урт хугацааны маркетингийн харилцааны төлөвлөлт хэрэгцээтэй болов уу.

Тэгэхээр маркетингийн мэргэжлийн байгууллагууд, их дээд сургуулийн судлаачид гэх зэрэг холбогдох талууд тухайн кампанит ажлуудын хүрээнд тодорхой үүрэг хүлээн, нягт хамтран ажиллаж, үр дүнг хэмжих хянах зэргээр өгөөжтэй нийгмийн маркетинг хийх нь чухал байна.

Илтгэлийн дараа танилцуулагдах кэйс нь: Амьдрал бэлэглэе аян, Гондом сошиал медиа маркетинг аян.

 

 

 

Илтгэгч: Д.Бум-Эрдэнэ (MMCG ХХК-ийн Гүйцэтгэх захирал)

Сэдэв: Corporate Social Responsibility

Компаний нийгмийн хариуцлага гэдэг нь ёс зүйтэй, хуулиа дээдэлсэн бизнес хийх, үндсэн үйл ажиллагаан нийгэмдээ болон байгаль орчиндоо, дотроо ажиллаж буй ажиллагсаддаа хор хөнөөлгүй байх. За бүр цаашилбал Нийгмээ боддог, хуваалдаг бизнес байснаар хэрэгчиддээ хайрлагдаж брэнд нь тэдний итгэлийг хүлээж, компани тогтвортой урт хугацаанд үр ашигтай ажиллах гол нөхцөл болдог гээд маш өргөн хүрээтэй чухал ойлголт юм.

Гэвч компаниудын энэ талаар цэгцтэй ойлголт муутай, тогтсон бодлогоггүй зүгээр ивээн тэтгэлэг үзүүлэх хэмжээнд л харж байх шиг байна.Хэдий бизнест ашиг олох нь чухал ч, ашгийг олоход чамд хүний хэрэгцээнд сайн нийцсэн бүтээгдэхүүн хэрэгтэй, гэхдээ чи хүнд сайн бүтээгдэхүүн хийж өгч байна гээд нөгөө хүнийхээ гэрийн хананаас тоосгын сугалаад эсвэл гэрт утаа май тавиад байвал нөгөө хүн чиний барааг авах битгий хэл үтэр түргэн зайлууллахыг бодно биз дээ.

Яг л үүнтэй адил байгаль орчинд, нийгэмд хор хөнөөлтэй бизнес хийх юм бол эргээд тэр нь хүмүүсийн эрүүл мэндэд, юмуу хүүхдийх нь эрүүл мэндэд сөрөг нөлөөтэй гэдгийг мэдэхээрээ таны барааг авахаа больдог.

Дэлхийн өндөр хөгжсөн иргэд нь мэдээлэл сайтай, энэ хууль хяналт чангатай орнуудад асуудал яг л ийм болчоод байгаа. Хүрэн хариуцлагагүй бизнест зээл олдохгүй, дээр нь татвараар дарамталдаг, зах зээл худалдан авалт хийхгүй гээд бүх төрлийн шахалт орж ирдэг болсон тэгэхээр үйл ажиллагааны процессоо өөрчлөхөөс өөрөөр цаашид орших боломжгүй болж ирнэ гэсэн үг.

Хүнээ, нийгмээ боддоггүй нэр хүнд муутай компанид хүн ч тогтвор суурьшилтай ажилладаггүй, хувьцаат компани хүмүүс хөрөнгө оруулалт хийхээс айдаг. Эсрэгэээрээ хүнээ бодсон цэвэр үйлдвэрлэл явуулдаг, ус бага ашигладаг ч юмуу, хүлэмжийн хий багатай эрчим хүчний хэмнэлттэй технологийг ашиглаж байгаа өөрийнх үр хүүхдийн ирээдүйг бодож байгаа хүний барааг авна гэсэн үг юм. 

Илтгэлийн дараа танилцуулагдах кэйс нь: MCS Coca Cola, Ариг банк

Илтгэгч: Ш.Алтанбагана (Terra Express ХХК-ийн Захирал )

Сэдэв: Social Enterprise

Сошиал энтэрпрайс гэдгийг нийгмийн чиг баримжаатай бизнес гэж Монгол хэл дээр хөрвүүлж болно. Тухайн бизнесийг явуулж буй байгууллагыг сошиал энтэрпрайс, бизнесийг эрхэлж байгаа хүнийг сошиал энтрепренёр гэж нэрлээд байгаа юм л даа. Сошиал энтэрпрайсуудыг нэг үгээр тодорхойлбол “Нийгмийн баялагийг бүтээх явцдаа нийгмийн үнэ цэнийг нэмэгдүүлдэг бизнес“ юм. Ашгийн төлөө болон ашгийн бус гэж 2 төрөлд хуваадаг. Ашгийн төлөө ажилладаг ч нийгмийн асуудлуудыг шийдвэрлэх бизнесийн загварыг бий болгосон компаниуд байдаг.

Зарим тохиолдолд олсон нийт ашгаа нийгмийн төлөө бүрэн зориулах нь ч бий. Нөгөө хэлбэр нь төрийн бус байгууллагууд болон олон нийтийн оролцоотой байгууллагуудын бий болгосон ногдол ашиг хувиарлахгүйгээр ашгийг цэвэр нийгмийн хөрөнгө оруулалтанд зориулдаг бизнес юм.

Сошиал энтэрпрайс нь нийгмийн асуудлуудыг шийдвэрлэх замаар олон нийт,  хэрэглэгчдийн дэмжлэгийг авсан ард түмний хайртай компаниуд болж чаддаг. Энэ нь тухайн компанийн өрсөлдөх чадварыг нэмэгдүүлж  урт хугацаанд тогтвортой ажиллах гол баталгаа болдог.

Илтгэлийн дараа танилцуулагдах кэйс нь: Эко парк, Битүүмжилсэн халаагуур төсөл.

Илтгэгч: М.Халиунбат (Mongol ID группын Ерөнхий захирал)

Corporate Philanthropy

Corparate Philanthropy гэдэг энэ нэр томьёоны эх нь Грекээс гаралтай бөгөөд орчуулбал хүн төрөлхтөнг хайрлахуй гэсэн утгыг агуулдаг. Орчин цагт олон нийтийн сайн сайхны төлөө цаг, хөрөнгөө харамгүй зарцуулах хувь хүн болон байгууллагын үйлсийг энэхүү нэр томьёо илэрхийлдэг болжээ.

Байгууллага өөрийн хөрөнгө, ажиллагсдын цаг, барилга байгууламж, тоног төхөөрөмж мөн бараа, үйлчилгээгээ нийтийн сайн сайхан, хүн төрөлхтөний амьдралын чанарыг сайжруулахын төлөө ухамсартайгаар, төлөвлөгөөтэйгээр зарцуулж буй аливаа үйл ажиллагааг бид энд хамруулан ойлгоно.

Гэвч Corporate Philanthropy нь ердийн өргөл, хандив, тусламжаас ялгаатай юм. Асуудлын мөн чанарыг нээж, үндсэн шалтгаан нөхцлийг арилгахаар зорьдогоороо бусад төрлийн буяны үйл ажиллагаанаас өөр аж.

Илтгэлийн дараа танилцуулагдах кэйс нь: Мобиком корпораци кэйс, Итгэлийн танхим төсөл.

Та дээрх илтгэлүүдтэй бүрэн танилцахыг хүсвэл Нийгмийн маркетинг 2016 форумд хүрэлцэн ирэхийг урьж байна. 

Фэйсбүүк эвент:http://bit.ly/1SYHarb 

Бүртгүүлэх холбоос: http://www.marketing.org.mn/events/read/нийгмийн-маркетинг-форум 

Холбоо барих: 88099772, 99107627, 88028812

Comments

Popular posts from this blog

Босс гарын үсэгтэй болох ЖОР

Би 8-р ангид байхаасаа л гарын үсгээ төрөл төрлөөр нь эрээчдэг хүүхэд байлаа. Харин одоо бол дажгүй хэвшсэн гэж боддог юм. Та бүхэн доорхи мэдээллийг сонирхон гарын үсэгээ шинжээрэй. Паркер бариад л чухал баримтанд үзэглэж байх тийм цаг үе өнөөдрийн залуусын ирээдүйн тэмүүлэл байгаасай гэж би боддог. Өнөөдрөөрөө өөдрөг амьдарцгаая.  Хүмүүс гарын үсэг биш нэрээ бичдэг бол чадваргүйн шинж хэмээн үздэг. Хэрвээ гарын үсэг нь жигд дээшээ явах зураасаар эхлээд мөн жигд дээшээ, өөдөө явах зураасаар төгсөж байвал тэр хүндээ их хөрөнгө мөнгө, амжилтыг авчирдаг. Та өөрийн таних мэдэх бүх амжилттай байсан бөгөөд амжилтын оройд яваа хүмүүсийн гарын үсгийг шалгаарай. Тэгээд хэрвээ та үүнийг үнэн болохыг олж харвал өөрийн гарын үсгээ иймэрхүү ээлтэй зураасаар эхлүүлж, төгсгөх дадлага хий. Доор үзүүлсэн гарын үсгүүдээс хамгийн ээлтэй нь А ба С юм. Гарын үсэг С: Энэ нь хамгийн сайн Фэнг Шүйг агуулсан бас нэгэн гарын үсэг юм. Эхлэл ба төгсгөл нь өөдөө явсан зураастай байхыг...

УЧИРТАЙ ГУРВАН ТОЛГОЙ дуурийн зохиол...

УЧИРТАЙ ГУРВАН ТОЛГОЙ ТАЙЗНЫ ЗАСЛАЛ Хөдөө газар зүүн, баруун хоёр хажууд нэжгээд уул, зүүн талынх нь /ногоон гэрэл туссан/ хадтай уудам, баруун талынх нь /цэнхэр гэрэл туссан/ модтой бэрх, баруун талын уулын бэлд нэг хайлаас мод, түүний хажууд бараг тайзны гол чигт нэг том чулуу, тайзны ар талд нэг урт уул, түүний дор нэгэн бяцхан нуур ба нуурт нэг булаг урсан байна. ХӨГЖИМ НЬ Хуур, лимбэ, хуучир, шанз энэ дөрөв ээлжилнэ. Хөгжимч уулын хөндий дотор нуугдан суух бөгөөд ая нь Алим гэдэг амттай, Аргагүй амраг, Гунан хар, Торой банди, Юндэн Гөөгөө, Хаврын сар зэрэг хуучны ая болно. ДУУ НЬ Шүлэг бүгдийг дуулах тул наадагчид сайнаар зэрэг дэвийг алдахгүй цээжилсэн байваас зохино. Хэрэв цээжилж чадахгүйд хүрвэл өөр дууч хүмүүс нуун сууж уншин зүгээр буюу радиогоор дуулсугай. Яаралгүй бөгөөд тод дуулбал зохино. Дуулах шүлэг бүрийд хөдөлгөөн янзыг зөөлнөөр гаргах хэрэгтэй. НЭГДҮГЭЭР ҮЗЭГДЭЛ Жүжиг эхлэхэд хуурын уянгат дуу /Алиа ...

ЧИНГИС ХААНЫ ЭШ ХӨРӨГ 2 хувилбараар хадгалагдан иржээ.

Тайваний нийслэл Тайбей хотын музейд эх хувилбар нь хадгалагддаг энэхүү зургийн талаарх цөөн мэдээллийг нэгтгэв. Санамсаргүйгээр и-монголиа сайтаар үйлчилгээ авахаар хайж явтал байдаг юм байна. танд ч гэсэн хэзээ нэг цагт хэрэг болвол татаад аваарай.  1949 онд Дундад Иргэн Улсын Ерөнхийлөгч Чан Кайши Хятадаас дүрвэн Тайвань арал руу гарахдаа, лавтайяа сүүлийн мянга орчим жилийн туршид Хятад орныг эрхшээсэн үе үеийн зүрчид, монгол, хятад хаад төрж барьсаар ирсэн Бээжин дэх Хааны ордонд тэдгээр үе үеийн хаад, дээдэс эдэлж хэрэглэж, хадгалж хамгаалж ирсэн хэдэн мянган эд өлгийн зүйлс, хаадын эрдэнэсийн санг зөөж авчирсны дотор энэ хөрөг хүндтэй байр эзэлдэг хосгүй үнэт өв дурсгал юм.  (Оюутан байхад музейд дэлгэгдэх боломж гарч мөн очиж үзэж байсан юм. хэзээ нэг цагт манай Чингис хааны музейд дэлгэгдээсэй билээ гэж бодож сууна. УБ 2024 12 10. 10.42мин) Эх сурвалж №1  Юань улсын үед (XIV зуун) бүтээгдсэн Чингис хааны хөрөг. Үндэсний Ордон Музей, Тайбэй, Тайвань. Анхны хувилба...